BgPostsLogo
Quantcast

ИНТЕГРАЦИЯ С ОНЛАЙН МАГАЗИНИ

 

integracia_online

ПРЕДВАРИТЕЛНО ПОДАВАНЕ НА ДАННИ ЗА ПРАТКИ (ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИНТЕГРАЦИЯ)


Информационната система на Български пощи дава възможност за предварително подаване на данни за пратки, които ще се изпращат. По този начин приемането на пратките в пощенската станция става много по-бързо. При физическото приемане на пратките в пощенска станция подадените данни могат да бъдат коригирани от наш служител. За реални се приемат данните, с които пратката е приета в пощенската станция. Всички цени се изчисляват в момента на приемане на пратката съгласно сключения договор. Отстъпките се изчисляват в момента на фактуриране и също са индивидуални съгласно договора.

За подаване на предварителна информация ще получите e-mail, съдържащ GUID на договора. Това GUID се подава независимо от избрания от Вас начин на работа, за да може да се приложат Вашите индивидуални цени и отстъпки.


Можете да подавате данните по един от следните два начина:


  1. Чрез файл
    Файлът може да бъде в ексел (.xls или .xlsx) формат или в csv-формат. При csv-формат е необходимо да укажете енкодинга, с който е записан файлът - UTF-8 или Windows 1251.
    Файлът се подава към нашата система чрез FTP-сървър.
    Няма ограничение за броя подадени файлове за деня или за броя пратки в един файл.
    При подаване на данни чрез FTP ще получите по E-mail потребителското име, а чрез SMS – паролата за достъп до FTP-сървъра на Български пощи.  

    Във файла ImportFromFile.xlsx са полетата, които трябва да се подават. Те зависят от услугите, които желаете да ползвате. От Български пощи ще Ви съдействат при определяне на тези полета, като премахнат излишните.

  2. Чрез API
    В този случай можете да използвате методи за:
  • Номенклатури (Държави, Населени места, Пощенски станции с гео-локация и др.);
  • Портал (Регистриране/Редактиране/Промяна/Справка на данни за пратки, Изчисляване на цени за пратки, Генериране на товарителници и др.);
  • Проследяване (статус на пратка по баркод, по номер на поръчка или статус на цяла сесия от пратки).

Описание на методите на API заедно с документация и примери можете да намерите на: https://api.bgpost.bg
Имената на валидните полета при подаване на данни за пратки чрез API, са идентични на имената, описани във файла ImportFromFile.xlsx. Незадължителните полета не се подават. Задължителните и опционалните полета, както и дължините им при работа с API, са същите, както са описани във файла ImportFromFile.xlsx. От Български пощи ще Ви съдействат при определяне на тези полета, като премахнат излишните.

Стандартният ред за създаване на пратка, използвайки методите на API e:

  • Чрез предоставения на клиента portalUserGUID се създава нова сесия.  Сесията е необходима за извличане на обща информация за прилежащите към нея пратки. (Заявките от секция Session);
  • С получения в сесията portalSessionGUID, се създават пратки (Заявките от секция Parcel);
  • С получения parcelGUID може да се генерира етикет (Заявките от секция Waybill)  


Двата метода могат да се използват заедно – например, данните за пратки да се подават чрез файл, а проследяването им да става чрез API.  


Подаването на данни чрез файл или API не Ви задължава да предоставите пратките на Български пощи. Тоест, можете да разработвате интеграцията и  да подавате данни за пратки за тестване, преди да започнете реална работа.

За онлайн търговци

FacebookLinkedinInstagram
© 2023 | Protected by reCAPTCHA